![]() Please Wait |
شرکت کابل کنترل سپهر در راستای بهبود و بروز آوری ماژول تعویض دنده در تلاش است تا با استفاده از دانش نیروهای متخصص خود وBenchmark و مقایسه با خودروهای روز دنیا اقدام به طراحی و ساخت انواع سیستمهای تعویض دنده کابلی برای گیربکس های دستی خودروهای دنا و دناپلاس نماید.
هم اکنون اهرم تعویض دنده خودروهای ولوو توسط این شرکت تولید و به بازار عرضه میشود .
مشکلات مجموعه اهرم تعویض دنده در دو حوزه دوام و عملکرد به شرح زیر است :
عملکرد
1- انتقال ارتعاشات و نویز از گیربکس به داخل اتاق
2- روان نبودن تعویض دنده
دوام
1- استهلاک قطعات جانبی ( صفحه کلاچ و ...)
2- استهلاک مجموعه به دلیل اهرم بندی صلب با تعداد قابل توجه نقاط تحت سایش و احتمال شکست قطعات
توان ساخت طرح جدید
شرکت کابل کنترل سپهر دارای دانش فنی و تجربه طراحی این کابل و ساخت قطعات منفصله مرتبط از جمله کابل های کششی و فشاری مورد نیاز و همچنین امکانات تولیدی و مونتاژی این مجموعه می باشد. همچنین این طرح در بخش قطعات منفصله وابستگی به واردات ندارد.
مزایای تعویض دنده کابلی
با استفاده از تکنولوژی کابلی و انعطاف پذیری بیشتر ، مشکلات مربوط به ارتعاشات و انتقال نویز کاملاً برطرف میگردد و عملیات تعویض دنده برای راننده با سهولت بیشتر صورت می پذیرد. همچنین سیستم های کابلی از ایمنی بیشتری برخوردار بوده ( Reliability ) و به همین دلیل در صنایع هوایی نیز کاربرد گسترده ای دارد. شرکت کابل کنترل سپهر پیشرو در زمینه طراحی و تولید انواع کابل های کنترلی بوده و در خصوص خودروهای 206 و سمند اقدام به طراحی و ساخت این مجموعه کابل نموده است و نتایج مناسبی در بررسی میدانی بلند مدت روی خودرو سمند حاصل گردیده است و در صورت حمایت مشتری از این بهبود طرح ، برای پلتفرم های آینده ایرانی و همچنین تولیدات مشترک با پژو سیتروئن و رنو کاربرد فراوانی خواهد داشت .
مزایای تعویض دنده کابلی
از مزایای دیگر استفاده از این مجموعه می توان به سبک بودن ، حرکت روان و افزایش طول عمر نام برد .
نتیجه گیری
با مقایسه مزایا و معایب دو مجموعه تعویض دنده کابلی و اهرمی و با توجه به استفاده روز افزون از مجموعه تعویض دنده کابلی در دیگر خودروسازهای جهان می توان به این نتیجه دست یافت که استفاده از این طرح در خودروهای داخلی ضروری می باشد.